diumenge, 20 de febrer de 2011

Lassanya de bledes i espinacs i mató


Un plat consistent i deliciós per recuperar forces, després d'un matí d'activitats a l'aire lliure. Feta amb verdures d'hivern: espinacs i bledes. Jo la vaig fer amb mató Cadí, formatge d'ovella del Lluçanès de Betara ,  i la salsa de tomàquet la vaig fer amb tomàquet sencer en conserva de Cal Valls, surt molt bona. En aquesta recepta només desentonarien de la filosofia locàvora la mozzarella, la pasta (segons d'on vingui), i el paper de plata :-( Com a casa no en tinc, vaig aprofitar un full que m'havien donat en una botiga per embolicar un formatge. Com a curiositat, la botiga La Fageda de Mataró ven paper de plata reciclat.

Ingredients:
Plaques per lassanya
Salsa de tomàquet
Mantega i oli d'oliva
All i ceba
1 menat d'espinacs frescos i bledes
Vi blanc
1 tassa de mató
1 ou
1/2 tassa de formatge d'ovella curat ratllat
mozzarella fresca

Bullir les plaques de lassanya i reservar. Escalfar la mantega i l'oli en una paella i coure la ceba i l'all durant uns 3 minuts, remenant. Afegiu les bledes i espinacs nets i sense escórrer, coure fins que s'hagin marcit, uns 5 minuts. Afegir el vi, tapar, i coure fins que les verdures siguin tendres i s'hagi evaporat el vi. Treure les verdures i tallar-les fines. En un bol, barrejar el mató, 1/ tassa d'aigua i l'ou, aleshores mesclar-hi la verdura. Tastar el punt de sal i pebre.

 Posar oli en una safata de forn, Posar una capa de tomàquet en conserva, una capa de pasta, després formatge ratllat, la verdura i un tall de mozzarella. Seguir amb una nova capa de pasta i anar repetint. Finalitzar amb una capa de pasta, la salsa restant i més formatge ratllat. Tapar amb paper de plata, coure al forn, al cap d'uns 20-30 minuts treure la plata i coure 5-10 minuts més. Ull, que jo vaig ser avara amb la salsa de tomàquet i no vaig poder cobrir bé la lassanya!

5 comentaris:

  1. Benvolguda Annette: No sembla que t'hagi anat gaire bé la teva tourneeé per Cal Criteri. Es veu que has deixat un bon grapat d'"amics", o potser damnificats?, entre ells el propi Criteri. Qué li vas fer?, bandarra! que está tot ploròs i t'ha tret el link que tan orgullòs t'havia possat fa poc en el seu ridícul blog. Salutacions des de Girona. M'agraden molt els teus dibuixos i articles.

    ResponElimina
  2. Ramader, avui hem estat per terres gironines, he descobert un racó molt formós i pastoril anomenat Falgars d'en Bas, amb un ramat de vaques "Blonde d'Aquitaine". M'ha agradat molt la pujada des d'Hostalets. Algun dia m'agradaria connectar aquella excursió fins a Cabrera.

    ResponElimina
  3. Sí a Sant Julià de Cabrera... una excursió prou maca. Però fa molt de fred. Convé anar-hi a la primavera.

    ResponElimina
  4. Quina bona pinta la lasanya! Curiós lo del paper de plata reciclat.

    ResponElimina
  5. paga la pena cuinar-la, és molt bona i més ara, que venen de gust plats consistents i reconfortants. I ara és època de bledes i espinacs.

    Bas-Cabrera: doncs ahir no feia gens de fred, tot just una fresqueta molt agradable i tonificant. Aquesta tardor vam fer la ruta Aiats - St Julià i fou una meravella. Són paisatges que combinen una placidesa arcàdica amb uns penya segats ferotges, constrast interessant.
    A mi m'agrada molt anar d'excursió a les èpoques fredes, els dies poden ser transparents. La primavera també ha de ser impressionant, amb la florida. A l'estiu, massa calor potser.
    Vaig veure 2 falcons peregrins, per cert.

    ResponElimina